details

Tuinmeubilair belevingstuin Andriessenhuis in Borculo

Projectinformatie

In het Andriessenhuis in Borculo wonen mensen met dementie. De vriendenstichting van dit huis heeft het initiatief genomen om een belevingstuin in te richten.

In de belevingstuin staat, zoals de naam al verraadt, de beleving centraal. Ontspanning in de buitenlucht waarbij de zintuigen als ruiken, horen, zien, voelen en proeven worden geprikkeld en beweging wordt gestimuleerd. Verschillende geuren en kleuren, zon en schaduw, wandelen en even uitrusten op het bankje, even terugtrekken of juist elkaar ontmoeten. Een fijne plek om te zijn en bovendien wijst onderzoek uit dat een dergelijke buitenruimte een positief effect kan hebben op de kwaliteit van leven voor mensen met dementie.

De stichting de Roos-Gesink heeft een bijdrage gegeven voor meubilair voor deze tuin.

Wilt u helpen/ ondersteunen bij dit project

Contact Opnemen